Rawat Kedut Dengan Emorra Glow C

Kedut menjadi masalah kulit paling utama yang dihadapi wanita berusia. Kedut adalah disebabkan faktor usia, kelembapan dan keanjalan kulit wajah menurun.


Selain usia, kedut juga disebabkan oleh beberapa faktor lain, berikut di antaranya.

1. Hormon
Tak ramai yang tahu, kedut disebabkan oleh perubahan hormon dalam badan. Hormon estrogen dalam badan berpengaruh terhadap penghasilan kolagen yang menjaga keanjalan kulit. Jika kadar estrogen terganggu, kulit pun akan terkena impaknya.

2. Ketawa Berlebihan
Tersenyum dapat membuat wajah lebih berseri, tapi juga mampu menimbulkan kedutan di wajah. terutama pada bahagian pipi, kerana adanya tekanan antara otot bibir dan tulang pipi.

3.Muram/bermuka bengis
Bertindak hampir sama dengan tersenyum, ekspresi wajah muram dan mengerutkan dahi juga akan membuat kedut di wajah semakin jelas kelihatan. Terlalu sering mengeutkan dahi akan membuat lipatan kedut di bagian dahi atau tulang pipi menjadi merosot.

4. Minum dari penyedut
Ketika menyedut minuman dari penyedut, kulit pipi tersedutt ke dalam dan bibir berkerut. Jika terlalu lama akan meninggalkankesan berupa kedutan di pipi dan sekitar bibir.

5. Matahari
Kedutan juga muncul akibat terkena panas matahari atau menggunakan pewarnaan kulit seperti tanning bed. Sinar UVA dan UVB yang menembus kulit akan memberi kesan pada pembentukan kolagen dan keanjalan kulit.

6. Pola makan yang tidak sihat
Bukan hanya perut yang memerlukan makanan, kulit pun perlu diberi makan. Cukup dengan pengambilan vitamin, mineral, dan protein dapat menyekat pembentukan kedutan pada wajah. Selain itu, kurang air dapat menyebabkan kulit menjadi kering dan kusam.

7. Asap rokok dan pencemaran udara
Asap rokok dan nikotin menjadi racun terhadap kesihatan kulit. ketika asap rokok diserap kulit, kulit akan berkedut, kering, dan kusam.Kesan buruk ini juga boleh terjadi akibat pencemaran udara.

8. Genetik
Ramai juga wanita yang mengeluhkan kedut diwajah pada usia yang cukup muda. Biasanya keadaan ini disebabkan oleh faktor genetik yang menurun dalam keluarga.

EMORRA GLOW C adalah satu satunya supplement yang dapat membantu anda untuk mengatasi masalah KEDUT sebelum usia tua.

Hubungi saya wakil  pengedar untuk mendapatkan Emorra Glow C . Sebarang tempahan akak2 SMS ke 013 3049082.